My first day - Reisverslag uit Prospect Heights, Verenigde Staten van Lieke Boon - WaarBenJij.nu My first day - Reisverslag uit Prospect Heights, Verenigde Staten van Lieke Boon - WaarBenJij.nu

My first day

Blijf op de hoogte en volg Lieke

27 Juni 2014 | Verenigde Staten, Prospect Heights

Mijn eerste dag in New York.

Oké, opzich eigenlijk toch wel een beetje last van een jetlag... Maar toch zo snel mogelijk proberen aan te passen. En ik heb niet eens tijd om me heel moe te voelen want er is zoveel te zien en te beleven!
Ik zal even kort iets vertellen over wat ik hier nou ga doen en het gezin waar ik verblijf. Ik ben voor vier weken in NY. De eerste twee weken ga ik helpen op een day camp (zomerkamp overdag), op een nederlandse school. Dit is van maandag tot en met donderdag de eerste week en de tweede week van maandag tot en met vrijdag. De eerste week is het niet tot en met vrijdag omdat het dan 4th of July is hier in Amerika. (Moet nog even opzoeken wat er dan precies gevierd wordt... Of kan ik dat beter voor mezelf houden dat ik dat niet weet, oeps).
Na die twee weken helpen heb ik nog twee weken "vrije tijd". Maar tijdens mijn gehele verblijf mag ik logeren bij een nederlands gezin dat hier al drie jaar woont. Ze hebben drie kindjes van 4, 2 en 5 maanden. Naast het werk op de nederlandse school help ik Dit gezin met wat dagelijkse dingetjes zoals het avondeten, eventjes oppassen als ze wilt gaan hardlopen etc, gewoon omdat het kan!
Naast deze bezigheden ga ik natuurlijk ook newyork verkennen en ontdekken. En dan komen we nu bij mijn eerste dag....
Oke, vanmorgen was ik al best optijd wakker, voor mijn wekker al. En mijn wekker stond om 7 uur. Jeetje wat moet wennen aan die warmte. Opzich gaat het wel maar het is stik benauwd, vochtig, klam... Alsof je huid heel de tijd plakt en zweet. Zelfs als je net gedoucht hebt duurt het niet lang voordat dat plakkerige gevoel weer terug is...
Met het ontbijt heb ik voor het eerst een typisch amerikaans ontbijt op, namelijk oatmeal. Het was er lekker. Eigenlijk gewoon een soort crusli maar dan anders! ;)
Na het ontbijt ben ik meegegaan maar de laatste schooldag van Lotte, de oudste van de bups meiden. Ze had een uitvoering op school. Dit was ontzettend leuk om te zien en heel schattig hoe die kleine kindjes dit deden.
Daarna zijn we wat gaan lunchen thuis. Heerlijk broodje uit de rooster met kaas en ham en tomaatjes, yummmmieeee!
Na dit lekkere maaltijdje ben ik een metro kaart gaan halen, 30 dagen onbeperkt metro..... Kom maar op NYC!
Dit metro netwerk is trouwens gigantisch groot, en gigantisch groot betekent al snel CHAOS! haha, neehoor valt mee. Maar ik moet wel nog even zoeken hoe het allemaal werkt. Heenweg naar brooklyn bridge ging goed. Wat is die brug groot zeg! Jeminee!
Ben er overheen gelopen, dit was super gaaf! Die skyline is ook indrukwekkend joh. Onderweg lekker een fris drankje gehaald bij starbucks (ice tee). Smaakte goeddd! En kostte maar 1.65$ dat is dus maar 1.21€, niet zoveel!! I think it's a keeperrr.

Nu komt natuurlijk de grap, de trerugweg met de metro ging iets minder goed.... Had de verkeerde gepakt en dacht op een gegeven moment oh huh, het gaat verkeerd!!! Snel uitgestapt en de juiste metro terug genomen..

Morgen heb ik afgesproken met drie andere meiden van het kamp, die ook op dezelfde locatie staan als ik. Gaan we even wat dingen bespreken voor daycamp. Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn, of het veel kindjes zijn enzo... Naja we will see!

Dit was het dan even voor nu. Ben echt moe, dus ga lekker slapen.. Morgen ochtend eventjes op die lieve kleine meiden passen.

Slaap lekker Nederland!

  • 27 Juni 2014 - 11:49

    Tante Tonny:

    Leuk dat je op kleine kinderen past. Want je zult Aiden wel missen. Wat moedig om alleen op stap te gaan in NY!

  • 27 Juni 2014 - 16:41

    Arjanneke:

    Zit naar masterchef australia te kijken, en ze zijn nu in New York. Ze volgen een masterclass bij de beste pizzeria van NewYork, Grimaldi's. In Brooklyn volgens mij. Misschien een tip om daar dan een pizzaatje te gaan eten

  • 27 Juni 2014 - 18:49

    Denise:

    Hoi Lieke,

    Wat een onwijs gave ervaring!
    Mag ik vragen bij welke organisatie/ nederlandse school jij zit nu?
    En hoe jij aan je gastgezin bent gekomen?

    Groetjes
    Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Prospect Heights

Lieke

Actief sinds 17 Juni 2014
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 2934

Voorgaande reizen:

25 Juni 2014 - 25 Juli 2014

Lieke in New York City

Landen bezocht: